Το 25ευρο, όπως είναι νομοθετημένο, αφορά τους ασφαλισμένους, τους έχοντες ασφαλιστική ικανότητα γιατί ούτως ή άλλως οι ανασφάλιστοι και αυτοί που έχουν βιβλιάρια απορίας κλπ. δεν χρεώνονται, αυτό εννοώ. Αφορά αυτούς που χρεώνονται. ...
Άρα αφορά μια κατηγορία ανθρώπων που έχουν τον ΕΟΠΥΥ. ‘Έχουμε εδώ τον κ. Κοντό ο οποίος ξέρει ότι στο τέλος της νοσηλείας τους, μια νοσηλεία ολίγων ημερών μπορεί να κοστίζει και 400 και 500 ευρώ στα δημόσια νοσοκομεία; ...
Κος ΚΟΝΤΟΣ:
Και αρκετά παραπάνω.
Κος ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:
Μιλάμε για μια μέση νοσηλεία των 500 ευρώ που καλύπτει ο ΕΟΠΥΥ και που σε αυτά τα 500 ευρώ πλην των 500 του ΕΟΠΥΥ θα πληρώσει και ο ασθενής 25. Για αυτό γίνεται όλη η φασαρία. Δεν γίνεται για την εισαγωγή στα εξωτερικά ιατρεία, δεν είναι εισιτήριο, δεν είναι κάθε φορά που πηγαίνεις στο νοσοκομείο να πληρώνεις 25 ευρώ, δεν είναι αυτό το μέτρο.
Είναι για αυτόν που θα κάνει εισαγωγή, θα πιάσει κρεβάτι και θα μείνει από 1 έως περισσότερες μέρες στο νοσοκομείο άπαξ. Δηλαδή 10 μέρες, 25 ευρώ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Τα εισοδηματικά κριτήρια;
Κος ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:
Τα εισοδηματικά κριτήρια επεξεργαζόμαστε πως θα τα κάνουμε. Σκεφτόμαστε, αυτή είναι μια σκέψη δεν έχουμε καταλήξει ακόμα, θέλει όντως μια μελέτη. Σκεφτόμαστε να ακολουθήσουμε τα ίδια που θεσπίσαμε στο εισιτήριο της υγείας. Αυτό σκεφτόμαστε.
Δίδεται εισοδηματικά κριτήρια στο εισιτήριο της υγείας που νομίζω είναι αρκετά δίκαια και τα ίδια να θεσπίσουμε και στην υποχρέωση του 25ευρω.
Όμως, θέλω σε αυτό να είμαι σαφής. Εγώ μεν παρέλαβα το 25ευρο από τους προκατόχους μου και τονίζω ότι ο Υπουργός Υγείας δεν έχει καμία νομοθετική εξουσιοδότηση να παρέμβει στο 25ευρο, όπως είναι νομοθετημένη από 1/1/2014 να ισχύει.
Όμως νομίζω ότι θα είναι δικαιότερο να πάμε με ένα τέτοιο σύστημα. Θα το δούμε, έχουμε μπροστά μας ακόμη 3 μήνες για να συζητήσουμε τις λεπτομέρειες και να δούμε αυτό το μέτρο. Όμως, θέλω να τονίσω ότι θα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο, μπορεί να μην είναι αυτός ο ενδεδειγμένος και να έχει κάποιος να προτείνει μια καλύτερη ιδέα, έχουμε ανοιχτά αυτιά να την ακούσουμε. Αλλά νομίζω ότι πρέπει πια ως κοινωνία να βρούμε έναν τρόπο να βοηθήσουμε στα αλήθεια αυτούς που έχουν ανάγκη.
Και αυτό δεν πρέπει να είναι παράγων για γκρίνιες μεταξύ μας ούτε για αλληλοκατηγορίες. Πρέπει να είναι σημείο που μας ενώνει σε επίπεδο ανθρωπιάς από ένα σημείο και έπειτα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Αν η τρόικα μας πει όχι, το πληρώνουν όλοι υποχρεωτικά, θα το δεχτούμε αυτό;
Κος ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:
Η τρόικα έχει στα χέρια της ένα νόμο του ελληνικού κράτους και οι νόμοι όπως ξέρετε ψηφίζονται για να ισχύουν. Οι νόμοι δεν ψηφίζονται για να μην ισχύουν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Είναι στο χέρι των δανειστών να μην δεχτούν την πρόταση για εισοδηματικά κριτήρια;
Κος ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:
Κάθε μνημονιακός νόμος αλλάζει μόνο με τη σύμφωνη γνώμη της τρόικας. Δηλαδή για να υπάρξει ένας μνημονιακός νόμος πάει να πει ότι έχεις πάρει τη σύμφωνη γνώμη της τρόικας.
Όταν λοιπόν σε μια συμφωνία δύο μερών το ένα μέρος θέλει να αλλάξει τη συμφωνία προφανώς πρέπει να ρωτήσει και το άλλο μέρος. Σας λέω όμως για να ξέρετε γιατί εμένα αυτός ο λαϊκισμός να τα ρίχνουμε όλα στην τρόικα δεν μου αρέσει, και ξέρετε γιατί δεν μου αρέσει; Γιατί αυτό κατέστρεψε την Ελλάδα, γιατί το πολιτικό μας σύστημα αντί να βγαίνει και να εξηγεί προτίμησε ή και προτιμά ακόμη ενδεχομένως, εγώ δεν πρόκειται να το κάνω και ας μην ξαναβγώ ούτε βουλευτής, να κρύβεται πίσω από άλλους. Λοιπόν, τα νοσοκομεία μας χρειάζονται χρηματοδότηση. Έχουν ανάγκη πόρων και άρα πρέπει να σκεφτούμε πώς θα βρούμε πόρους για τα νοσοκομεία.
Δεν πρέπει να σκεφτούμε να βρούμε πόρους γιατί μας το ζητάει η τρόικα. Πρέπει να σκεφτούμε να βρούμε πόρους γιατί τα νοσοκομεία μας τους χρειάζονται για να μπορούν να παρέχουν στους πολίτες μας τις υπηρεσίες υγείας που θέλουν.
Ως προς την τρόικα, στο γενικό όμως πρέπει να σας πω, αν εμείς τους προτείνουμε άλλο τρόπο χρηματοδότησης ασφαλώς και η τρόικα θα το δεχτεί. Γιατί την τρόικα δεν την ενδιαφέρει το α’ ή το β’ μέτρο. Την τρόικα την ενδιαφέρει το δημοσιονομικό αποτέλεσμα. Έτσι δεν είναι;
Άρα ας ωριμάσουμε λίγο ως κοινωνία, ας ξεχάσουμε για λίγο την τρόικα και ας αναλάβουμε όλοι μας τις ευθύνες μας. Και ευθύνη δεν έχουν μόνο οι πολιτικοί, ευθύνες έχουν και όσοι έχουν μικρόφωνο. Το τονίζω αυτό. Ευθύνες έχουν και όσοι έχουν μικρόφωνο. Και αν κάποιοι που έχουν μικρόφωνο νομίζουν ότι πρέπει να πεθάνουν οι ανασφάλιστοι, να βγουν να μας το πουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου