ΑΡΧΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΚΥΚΛΑΔΙΚΑ ΚΟΡΩΝΟΣ ΟΤΙ ΝΑΝΑΙ

1.8.17

Φώφη Γεννηματά: Καμία ανοχή στην απαξίωση και ισοπέδωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης

Δυστυχώς μια από τα ίδια. Μια διαδικασία πολωτική , μια διαδικασία για το χθες ενώ έπρεπε να μιλούμε για  το αύριο και τη νέα γενιά.
Αν σας ενοχλούν οι εξεταστικές, σας έχω τη λύση, δεν έχετε παρά να συνυπογράψετε τη μια και μοναδική εξεταστική για να δούμε τι έγινε από τότε που μπήκαμε στο ευρώ μέχρι σήμερα, με προτεραιότητα στην
τελευταία περίοδο.
Και σταματήστε να παίζετε με τη νέα γενιά και τις εξετάσεις. Δευτέρα- Τετάρτη-Παρασκευή τις  καταργείτε, Τρίτη- Πέμπτη- Σάββατο το παίρνετε πίσω
Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,
Οι ρυθμίσεις που φέρνει η Κυβέρνηση  γυρίζουν την ανώτατη εκπαίδευση δεκαετίες πίσω. Καταστρέφουν ότι θετικό επιχειρήθηκε τα τελευταία χρόνια.
Ιδεοληψίες, κομματική λογική , παρεμβάσεις μακριά από τις σημερινές ανάγκες και τις σύγχρονες ευρωπαϊκές και διεθνείς τάσεις.
Αυτή η αναχρονιστική αντίληψη είναι γενικά στο κέντρο της πολιτικής των ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ.
Πολλά  μεγάλα λόγια, δήθεν προοδευτική πολιτική,  συνεχώς «νέα αφηγήματα», αλλά στην πράξη οπισθοδρόμηση και δυσμενείς εξελίξεις σε όλα τα μέτωπα.
Ο κ. Τσίπρας φαντασιώνεται μια ανύπαρκτη πραγματικότητα.
Έχοντας κλειστεί στα ελεγχόμενα ακροατήρια, στην διαδρομή του από το Μέγαρο Μαξίμου στο Μέγαρο Μουσικής τα βρίσκει όλα υπέροχα.
Δυστυχώς οι «γελαστοί άνθρωποι», που βλέπει να τον υποδέχονται είναι μόνο οι βουλευτές του και οι διορισμένοι μετακλητοί στο Δημόσιο των ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ.
Οι άλλοι, οι πολλοί Έλληνες δεν γελούν καθόλου, ιδιαίτερα αυτές τις ημέρες που άρχισαν να πληρώνουν τις δόσεις, της πολύ βαριάς φορολογίας που επέβαλε.
Το ίδιο και οι 140.000 συνταξιούχοι που περιμένουν μέχρι 2,5 χρόνια για να πάρουν την κουτσουρεμένη από τον Νόμο Κατρούγκαλου σύνταξή τους. Και οι χαμηλοσυνταξιούχοι που βιώνουν την κατάργηση του ΕΚΑΣ.
Το ίδιο και τα νέα παιδιά. Το  75% των νέων  απογοητευμένοι  από την κατάσταση, σκέφτονται ή αποφασίζουν να μεταναστεύσουν για να βρουν δουλειά!
Το ίδιο και οι εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα, που πολλοί από αυτούς εργάζονται χωρίς να πληρώνονται και έχουν εγκαταλειφθεί από το Υπουργείο Εργασίας.
Η εργοδοτική αυθαιρεσία καταστρατηγεί Νόμους και Συμβάσεις.
Αυτή είναι η πραγματικότητα  που βιώνουν η χώρα και οι πολίτες.
Εάν  ο κ. Τσίπρας ξυπνήσει από τα «όνειρα θερινής νυκτός» θα τη δει.
Αλλά ήδη είναι πολύ αργά και γι’ αυτόν και για τον Κυβερνητικό συνεταίρο του.
Οι Ελληνίδες και οι Έλληνες απαιτούν να μάθουν και όλη την αλήθεια για τα επικίνδυνα και τυχοδιωκτικά σχέδια των Τσίπρα-Βαρουφάκη, που οδήγησαν :
  • στην ύφεση,
  • στα νέα μνημόνια,
  • στην εποπτεία ως το 2060,
  • στην απώλεια 100 δις από την Ελληνική Οικονομία,
  • στην παράδοση σε ξένα χέρια του εθνικού πλούτου για 99 χρόνια.

Οι συναντήσεις, οι συνομωσίες, οι μυστικές επαφές με τον Μαδούρο, τα SMS για το Grexit, πρέπει να διερευνηθούν και θα διερευνηθούν.
Όσο και αν πεισματικά αρνείται ο κ. Τσίπρας την διαφάνεια σε ότι αφορά αυτόν και την Κυβέρνησή του, για τις προπαρασκευαστικές ενέργειες για την αλλαγή του νομίσματος, η αλήθεια θα έρθει στο φως.
Και θα είναι ντάλα μεσημέρι. Ο έλεγχος θα γίνει και οι ευθύνες θα καταλογισθούν.
Οι πολίτες στρέφουν ήδη την πλάτη τους στους ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ και αναζητούν μια πραγματικά προοδευτική πρόταση για την διακυβέρνηση του τόπου.
Αίτημα στο οποίο η Δημοκρατική Συμπαράταξη ανταποκρίνεται με το «Σχέδιο Ελλάδα».

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,
Η παράταξή μας, η Δημοκρατική Προοδευτική Παράταξη είχε, έχει και θα έχει ως στρατηγική προτεραιότητά της την δυνατότητα ισότιμης πρόσβασης σε υψηλού επιπέδου Παιδεία για κάθε νέο Έλληνα και Ελληνίδα.
Για μας το εκπαιδευτικό σύστημα είναι κύριος παράγοντας για την ανάπτυξη της χώρας, είναι όμως και πυλώνας του κοινωνικού κράτους.
Γιατί μπορεί να αναδιανείμει ευκαιρίες κυρίως προς τους νέους πολίτες που έχουν περισσότερη ανάγκη.
Σήμερα το μεγάλο μας στοίχημα είναι να επενδύσουμε στην Γνώση, με ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα σε όλες τις βαθμίδες. 
 Θέλουμε να αποτελέσει η δημόσια εκπαίδευση και εργαλείο για την υπέρβαση της κρίσης.
Βασική προϋπόθεση γι’ αυτό είναι η  Εθνική Συνεννόηση στη χώρα και ιδιαίτερα για την παιδεία.
Συνεννόηση που εμείς επιδιώκουμε σταθερά και το πράξαμε και στις πολιτικές για την εκπαίδευση.
Με τις προτάσεις που καταθέσαμε στην Βουλή κατά την συζήτηση Προ Ημερήσιας Διάταξης πριν ένα χρόνο.
Με τις θέσεις που παρουσιάσαμε στον δυστυχώς άγονο και αποτυχημένο Εθνικό Διάλογο του κ. Φίλη, που επιδεικτικά απαξίωσε ο κ. Γαβρόγλου.
Με τις προσπάθειες βελτίωσης των Νομοσχεδίων του Υπ. Παιδείας, που δυστυχώς προσέκρουσαν στην αδιαλλαξία του Υπουργού.
Με την παρουσίαση της ολοκληρωμένης πρότασής μας για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το Νέο Λύκειο, και την Τεχνική Εκπαίδευση, κατά τον διάλογο που έγινε σε όλη την χώρα εν όψει του πρόσφατου Συνεδρίου μας.
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση που υποστηρίζει μια ισχυρή οικονομία και διασυνδέεται με την καινοτομία, την οικονομική ανάπτυξη και την βιωσιμότητα της χώρας.
Δυστυχώς η σημερινή Κυβέρνηση απέδειξε ότι δεν πιστεύει στον διάλογο. Δεν σεβάστηκε καμία πρόταση που δεν ήταν του σκληρού κομματικού της πυρήνα.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ενώ πλειοδοτεί στα λόγια,  οδηγεί με τις πολιτικές του στην υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Συμπεριφέρεται καθεστωτικά, προσπαθεί να ελέγξει κομματικά τα πάντα, στηρίζει συντεχνιακές λογικές και πρακτικές, βάζει απέναντι κάθε προσπάθεια δημιουργίας, αριστείας και προόδου.
Ονειρεύεται κρατικίστικο και όχι δημόσιο σύστημα, με ισοπέδωση προς τα κάτω.
Στην πράξη κάνει μια σκληρή ταξική επιλογή!
Γιατί μια κακή και απαξιωμένη δημόσια παιδεία για όσους δεν έχουν τα οικονομικά μέσα, διευρύνει τις ανισότητες υπέρ αυτών που μπορούν να σπουδάσουν είτε στην ιδιωτική παιδεία, είτε στο εξωτερικό.
Οι άξιοι όμως νέοι βρίσκονται σε όλα τα κοινωνικά στρώματα.
Και κανείς δεν έχει το δικαίωμα να τους στερεί την δυνατότητα να εξελιχθούν, να διεκδικήσουν μια καλύτερη ζωή.
Από την άλλη η Νέα Δημοκρατία καλλιεργεί τον φόβο μέσα από τη μονοδιάστατη ανάδειξη των εστιών  έντασης στην δημόσια εκπαίδευση.
Μπορεί να συσπειρώνει έτσι το δικό της συντηρητικό ακροατήριο, αλλά όλο και απομακρύνεται από τα σημαντικά προβλήματα, ανάγκες και προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η Δημόσια Εκπαίδευση.
Όλο και πιο πολύ η Νέα Δημοκρατία έτσι, ταυτίζεται με εκείνους που εκμεταλλεύονται την απαξίωση των ΑΕΙ, για να καρπωθούν αυτόν τον αναπτυξιακό χώρο και πόρο της χώρας, για τα δικά τους οφέλη.
Σε κάθε περίπτωση το αποτέλεσμα είναι το ίδιο.
ΣΥΡΙΖΑ και Νέα Δημοκρατία απαξιώνουν την Δημόσια Εκπαίδευση.
Δεν έχει να περιμένει από αυτούς ο λαός μας τίποτε ουσιαστικό, τίποτε διαφορετικό, κανένα νέο όραμα, ούτε πολιτικές πρωτοβουλίες για καλύτερη Παιδεία.

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,
Σήμερα η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖ/ΑΝΕΛ προχωρεί σε ένα ακόμη καταστροφικό βήμα αυτή τη φορά για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Και πάλι σκιαμαχεί με  δήθεν εχθρούς και πάλι καταστρέφει ότι υπάρχει στον βωμό μιας δήθεν «αριστερής και φιλολαϊκής» πολιτικής.
Στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση η παράταξή μας έχει αφήσει σημαντικές παρακαταθήκες.
Τόσο ο Νόμος 1268/82 όσο και ο Νόμος 4009/2011, αποτέλεσαν δύο προοδευτικές μεταρρυθμίσεις ρηξικέλευθες για την εποχή τους, ανταποκρίθηκαν στις ανάγκες και τις απαιτήσεις των καιρών ο πρώτος για τον εκδημοκρατισμό και ο δεύτερος για την ποιοτική αναβάθμιση και τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό των ΑΕΙ.
Το ίδιο και οι Νόμοι 1404/83 και 2916/2001 για τα Ανώτατα Τεχνολογικά Ιδρύματα.
Σήμερα η Κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ έρχεται να «ξηλώσει» τον Νόμο 4009/11, αδιαφορώντας για το ότι αυτός έγινε δεκτός με μια εντυπωσιακά μεγάλη πλειοψηφία της Βουλής, με 255 βουλευτές.
Ορισμένοι εκ των οποίων σήμερα ως βουλευτές και υπουργοί της πλειοψηφίας θα πράξουν το ακριβώς αντίθετο, αυτοεξευτελιζόμενοι.
Με αυτό το Νομοσχέδιο επιχειρείται ένας κρατικός και κομματικός εναγκαλισμός των ΑΕΙ.
Ο Υπουργός γίνεται  ο «μεγάλος αφέντης».

Το Νομοσχέδιο αυτό:
  • Υπονομεύει την προοπτική διεθνοποίησης των Ανώτατων Ιδρυμάτων,
  • Αποστρέφεται στη διοίκηση και στην πορεία των ιδρυμάτων τις συνεργασίες με τις ανερχόμενες επιστημονικές και ακαδημαϊκές δυνάμεις.
  • Επιτίθεται στην αυτονομία και στο αυτοδιοίκητο των ιδρυμάτων
  • Αγνοεί επιδεικτικά την αναγκαία διασύνδεση της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με την Οικονομία και την Ανάπτυξη

Είναι ένα ξεπερασμένο πλαίσιο ρυθμίσεων που ασχολείται πολύ με τετριμμένα και άνευ αξίας θέματα και δυστυχώς δεν ανοίγει και δεν απαντά σε κανένα σύγχρονο, καινοτόμο, προωθημένο, προοδευτικό ζήτημα και πρόταγμα.
Και δεν το σώζουν κάποιες αποσπασματικές διατάξεις που αυτονόητα συμφωνούμε -και ήδη εφαρμόζονται από ορισμένα Ιδρύματα- όπως αυτή για τα δωρεάν μεταπτυχιακά σε οικονομικά ασθενέστερους φοιτητές.
Πόσο μάλλον όταν το συνολικό πλαίσιο για τα Μεταπτυχιακά δεν στηρίζεται ουσιαστικά στην αξιολόγηση, στην πραγματική κοστολόγησή τους, και δεν σέβεται την αυτονομία στο επιστημονικό έργο των Ιδρυμάτων.

Την ίδια στιγμή το Νομοσχέδιο αυτό «παίζει» με τα αγαπημένα θέματα μιας αριστερίστικής λογικής.
  • Παραδίδει ουσιαστικά ο ΣΥΡΙΖΑ τα Ιδρύματα στην ασυδοσία των γνωστών αμάδων και στην ανομία.
  • Πλειοδοσία εξαγγελιών για τις φοιτητικές παρατάξεις.
  • Κόλπα για να βοηθήσουν τους «δικούς τους» στις διαδικασίες εκλογής των πρυτανικών αρχών.
  • Και φυσικά -ως συνηθίζει η Κυβέρνηση – σειρά διατάξεων για εξυπηρέτηση «ημέτερων», τα οποία μάλιστα ούτε καν τέθηκαν στην διαβούλευση με τους πολίτες και τους φορείς.
Η Κυβερνητική πλειοψηφία των ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ θα υπερψηφίσει και αυτές τις διατάξεις.
Δεν έχουμε καμία αμφιβολία.
Σας λέμε όμως από σήμερα ότι ο Νόμος αυτός δεν θα μακροημερεύσει. Σύντομα θα αποτελεί παρελθόν
 Η Δημοκρατική Συμπαράταξη θα θέσει από τώρα, αλλά και μετά τις εκλογές, την πρόταση μας για ένα ολοκληρωμένο, σύγχρονο ευρωπαϊκό πλαίσιο Παιδείας, ως κεντρικό σημείο μιας  εθνικής γραμμής.

Κυρίες και Κύριοι βουλευτές,
Η δική μας η πρόταση αφορά  ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απελευθέρωση και την αυτονομία των Ανώτατων Ιδρυμάτων, την ενίσχυση της εξωστρέφειας και της διεθνοποίησής τους.
Επαναφέροντας με τις αναγκαίες βελτιώσεις και τα Συμβούλια του Ιδρύματος, με καθοριστικό ρόλο διασύνδεσης τους με την οικονομία, την ανάπτυξη, τη διεθνή εμπειρία, τις σύγχρονες εξελίξεις.
Με συμμετοχή των φοιτητών στα όργανα διοίκησης με δικαίωμα ψήφου όμως μόνο στα θέματα που αφορούν τους φοιτητές, όπως αυτά καθορίζονται από τον κανονισμό του κάθε Ιδρύματος.
Με αντιπρόσωπους εκλεγμένους με ενιαίο ψηφοδέλτιο και καθολική, μυστική ηλεκτρονική ψηφοφορία.
Όπως ολοκληρωμένο πλαίσιο παρουσιάσαμε ήδη για το Σχολείο, το Λύκειο, την Τεχνική Εκπαίδευση, την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Βασικές προτεραιότητές μας είναι:
  • Ο επανασχεδιασμός και η νέα χωροθέτηση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να υποστηρίζει και να συμμετέχει στην εθνική, περιφερειακή και τοπική ανάπτυξη. Με ένα εκπαιδευτικό πόλο ανά περιφέρεια και σεβασμό στον αριθμό των φοιτητών που εισηγούνται τα ίδια τα ιδρύματα ότι μπορούν να εκπαιδεύσουν. Για την εισαγωγή των φοιτητών έχουμε προτείνει να γίνεται με βάση το εθνικό απολυτήριο κατά τα Ευρωπαϊκά πρότυπα.
  • Αξιολόγηση παντού και για όλους τους συντελεστές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και σύνδεσή της κρατικής χρηματοδότησης με την επίτευξη των στόχων του κάθε Ιδρύματος.
  • Βάρος στη χρήση της νέας τεχνολογίας και στην μετάδοσή της, μια και η οικονομία, η επιχειρηματικότητα, αλλά και οι ανάγκες της κοινωνίας αλλάζουν. Σύνδεση με την καινοτομία και την έρευνα, τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα.
  • Ξενόγλωσσα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά για ξένους φοιτητές με δίδακτρα. Η πρόταση μας είναι σαφής, αφήστε τη σπέκουλα κ. Υπουργέ Μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών που αποφασίζονται από τα ίδια τα ιδρύματα, αλλά αξιολογούνται -κοστολογούνται στο σύνολό τους από την ΑΔΙΠ (Αρχή Διασφάλισης-Πιστοποίησης Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση). Με υποτροφίες για τους άριστους, αλλά και για τους οικονομικά ασθενέστερους. Ελεύθερη διοργάνωση απομακρυσμένων μαθημάτων, distance-learning και e-learning, για όσα προγράμματα είναι εφικτό.
  • Περισσότερα προγράμματα διεθνούς κινητικότητας φοιτητών και καθηγητών.Αξιοποίηση των Ελλήνων επιστημόνων της διασποράς και κίνητρα σε όσους θέλουν να εργασθούν σε Ελληνικά Ιδρύματα.
  • Επίλυση του μείζονος προβλήματος των επαγγελματικών Δικαιωμάτων. Σε σύνδεση με το Εθνικό Πλαίσιο Επαγγελματικών Προσόντων στο οποίο αντιστοιχεί κάθε πτυχίο.

Στην πρότασή μας τα Δημόσια Εκπαιδευτικά Ιδρύματα αποτελούν τον πυρήνα της παιδείας, της εκπαίδευσης και της έρευνας.
Εκεί στρέφουμε το ενδιαφέρον μας, αυτή είναι η ευθύνη μας έναντι των νέων της χώρας μας και των οικογενειών τους.
Γι’ αυτό και πρέπει να προστατεύεται απόλυτα η ελευθερία διακίνησης ιδεών, η έρευνα, η διδασκαλία, αλλά και να προστατεύονται πραγματικά τα Ιδρύματα από λογικές που στο όνομα του ασύλου τα μετατρέπουν σε χώρους ανομίας και εγκληματικών πράξεων.
Καμία ανοχή σε αυτές τις λογικές!
Εμείς με την πολιτική μας  θα διασφαλίσουμε στον ανταγωνισμό τη θέση των Δημόσιων ΑΕΙ, και την γενικότερη αναβάθμιση της ποιότητας.
Με δυνατά δημόσια ΑΕΙ δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην προχωρήσουμε  σε σύγχρονο πλαίσιο για την ίδρυση και λειτουργία των μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών  πανεπιστημίων στη χώρα μας.
Μόνον έτσι η Ανώτατη Παιδεία θα αποτελέσει βασικό μοχλό εξέλιξης της χώρας, θα μετατρέψει το brain drain σε brain gain προσελκύοντας το ανθρώπινο δυναμικό μας εντός και εκτός Ελλάδας.
Σε αυτή τη συγκυρία θα συμβάλλει αποφασιστικά και στην έξοδο από την κρίση.

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,
Καλούμε  το σύνολο της ακαδημαϊκής κοινότητας σε Διάλογο, για να διαμορφώσουμε ΜΑΖΙ την επόμενη μέρα.
Αλλά και τα πολιτικά κόμματα, όλες τις ενεργές δυνάμεις της παραγωγής και της κοινωνίας.
Γιατί η αναβάθμιση της Παιδείας είναι εθνική υπόθεση και   απαιτεί συνεννόηση  και νομοθετικό πλαίσιο με διάρκεια, που υπερβαίνει  την κάθε κυβερνητική θητεία.
Μακριά από τις λογικές της παρακμής που εκφράζει αυτό το Νομοσχέδιο.
Ευτυχώς κύριε Υπουργέ τα Ελληνικά Πανεπιστήμια και τα ΑΤΕΙ, είναι και θα είναι πιο ανθεκτικά από την Κυβέρνησή σας.
Γιατί δεν αναζητούν το μέλλον στις συνταγές του παρελθόντος.
Αλλά ένα μέλλον, πραγματικό, με διάρκεια, που δικαιώνει τις καλύτερες παραδόσεις, τις αξίες και τις προοπτικές της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Λυπάμαι κ.Υπουργέ, χάσατε εσείς και ο κ.Τσίπρας μια ακόμα ευκαιρία για εθνική συνεννόηση και συνεχίζετε τις διχαστικές και πολωτικές λογικές και σε αυτόν τον ευαίσθητο τομέα της Παιδείας.
Λυπάμαι πραγματικά για τα νέα παιδιά , που μας παρακολουθούν

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου